اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی برگزار می‌شود
اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی برگزار می‌شود

معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به‌زودی اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در سیرجان برگزار می‌شود.     آرمانشهر به نقل از  خبرگزاری فارس از سیرجان، پویا محمودیان امروز ضمن بازدید از آثار میراث فرهنگی و صنایع دستی سیرجان در بخش‌های مرکزی و گلستان اظهار داشت: در نظر داریم ظرفیت‌های مختلف […]

معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به‌زودی اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در سیرجان برگزار می‌شود.

 

 

آرمانشهر به نقل از  خبرگزاری فارس از سیرجان، پویا محمودیان امروز ضمن بازدید از آثار میراث فرهنگی و صنایع دستی سیرجان در بخش‌های مرکزی و گلستان اظهار داشت: در نظر داریم ظرفیت‌های مختلف استان کرمان و سیرجان را به کشور و جهان اطلاع‌رسانی کنیم و این ظرفیت‌ها بیشتر برای مردم شناخته شود.

معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: شهر جهانی گلیم دارای ظرفیت‌های بزرگ هنری و صنایع دستی است و به‌یاد به این هنر و ظرفیت بیشتر توجه می‌شد و هنرمندان استان کرمان در حوزه صنایع دستی و اشتغال در این زمینه و صنایع فاخری مثل گلیم شیرکی‌پیچ و در حوزه صادرات تاثیرگذار هستند و به‌زودی شاهد افتتاح موزه سیرجان و همچنین بازارچه محصولات دستی این شهر خواهیم بود.

وی از برگزاری اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی کشور در شهرستان سیرجان در دو ماه آینده خبر داد و گفت: ۳۸ شهر در کشور شهرهای جهانی صنایع دستی هستند که با آمدنشان به اجلاس یاد شده ضمن آشنایی با توانمندی‌های ذکر شده تاثیر گذار در ظرفیت‌های بی‌بدیل میراث فرهنگی و صنایع دستی این شهرستان خواهند بود.

محمودیان از کارگاه‌های آموزش گلیم‌بافی، کارگاه‌های قالی‌بافی، آثار میراث فرهنگی از جمله بادگیرهای چپقی، یخدانای دو قلو، خانه شوکت‌السعیدی و موزه و کارگاه‌های متمرکز گلیم سیرجان و همچنین کارگاه ساخت و سازهای سنتی این شهرستان بازدید کرد و در پایان در زمینه مرمت و نگهداری میراث فرهنگی نیز قول مساعد داد.

وی در پایان این سفر با حضور در جلسه هماهنگی و رفع مشکلات تولید کنندگان و صادرکنندگان گلیم و صنایع دستی شهرستان که در تالار فرمانداری تشکیل شد شرکت کرد و در این جلسه پس از بررسی مشکلات صادرات و تولید در خصوص رفع مشکلات بیمه کارگران قالیبافان و صنایع دستی قول مساعد داد و در خصوص اعطای تسهیلات به آنان گفت: با هماهنگی وزارت متبوع نسبت به اعطای وام کم بهره صاحبان صنایع دستی واجد الشرایط شهرستان سیرجان اقدام می‌کنیم.